Visi

Mewujudkan unit telekomunikasi yang mesra, cemerlang dan berkualiti.

Misi

Meningkatkan kualiti perkhidmatan yang cemerlang kepada pelanggan.

Objektif

  • Sentiasa dalam keadaan bersedia semasa bertugas dengan panduan yang tegas dan terperinci
  • Menjawab panggilan telefon dengan sopan dan tertib berlandaskan pengetahuan semasa di jabatan
  • Menyambung panggilan dengan cepat, tepat, cekap dan berkesan bagi menepati kehendak pelanggan/pemanggil
  • Memberi layanan yang berkualiti, cekap dan mesra bersesuaian dengan keperluan pelanggan.
  • Mengeratkan keharmonian sesama unit di Jabatan dengan kesefahaman tugas serta maklumat kerja berlandaskan objektif organisasi/jabatan

Fungsi

  • Merancang dan memantau pelaksanaan Kaunter Pertanyaan & Informasi
  • Bertindak sebagai penghubung antara pihak hospital dengan pelanggan/orang awam
  • Bertanggungjawab untuk perkhidmatan Pegawai Khidmat Pesakit yang bertugas di Klinik-klinik Pakar Hospital
  • Mengurus aduan awam oleh pelanggan – pelanggan Hospital dan kakitangan dalaman
  • Memberi penerangan dan penjelasan mengenai perkhidmatan-perkhidmatan yang diberikan oleh Hospital Slim River kepada orang awam
  • Mengendalikan urusan lawatan rasmi ke Hospital Slim River
  • Menyelaras permohonan media untuk wawancara, penggambaran dan sebagainya
  • Memantau isu-isu di media cetak dan media elektronik yang berkaitan dengan Hospital

 

Maklumat Lokasi dan Perhubungan

Terletak di lobi utama Hospital Slim River

Hubungi:
Unit Perhubungan Awam

Aras 2, Hospital Slim River

35800 Slim River Perak